Digitale handtekening

Overzicht

RPost biedt u de mogelijk om rechtsgeldige, digitale handtekeningen te ontvangen waarvan u de authenticiteit en het moment van ondertekening kunt bewijzen. Deze functionaliteit zit in alle platforms ingebouwd: e-mail, webgebaseerde sjablonen en digitale formulieren.

RPost’s digitale handtekeningdiensten worden wereldwijd gebruikt om goedkeuring, toestemming of acceptatie juridisch vast te leggen. Wilt u weten hoe juristen hier tegenaan kijken of landenspecifieke praktijkvoorbeelden horen? Neem dan contact op met RPost Nederland.

E-Sign in een notendop

Alle RPost diensten bevatten digitale handtekeningenfunctionaliteit. De toepassing daarvan sluit aan bij het betreffende platform, of bij handelingen die gebruikers normaliter binnen dit platform uitvoeren.

RPost is een erkende digitale handtekeningenservice. Forrester Research bijvoorbeeld, zette RPost in de Top 5 wereldwijd van aanbieders van handtekeningendiensten (Forrester Wave™: ESignatures report). Daarbij kreeg RPost de hoogst mogelijke score (5 van 5) voor de breedte en diepte van het aanbod.

Een overeenkomst ondertekend krijgen of de respons van een ontvanger vastleggen, is simpel. U hecht gewoonweg een document aan uw e-mail en vinkt de ‘E-Sign’-optie aan voordat u het bericht verzendt. Geen enkele andere digitale handtekeningenservice werkt zo gemakkelijk.

Als het ondertekeningsproces lastig is, kan dat ertoe leiden dat contracten niet (op tijd) getekend worden. RPost maakt ondertekening ongelooflijk eenvoudig en snel met een intuïtief en stap-voor-stap begeleid proces waarvoor geen speciale software of training nodig is. En, gebruikers krijgen een juridisch waterdichte ontvangstbevestiging waarin elk aspect van de transactie is vastgelegd.

De drie belangrijkste methodes voor ondertekening die RPost biedt, zijn:

  1. RMail E-Sign
  2. RMail E-Sign Tags
  3. RSign Web

RMail E-Sign

Stuur een e-mail die automatisch geconfigureerd is om akkoord of toestemming van de ontvanger vast te leggen

 

Met RMail’s digitale handtekeningenservice, kunt u gemakkelijk iets laten aftekenen. Dit doet u gewoon vanuit Microsoft Outlook, Gmail, Salesforce.com of andere gebruikersomgevingen. Of automatisch, vanaf iedere bedrijfsapplicatie die e-mails kan verzenden of via API’s zo geconfigureerd kan worden.

  • Automatische PDF Conversie – Uw digitaal ondertekende documenten worden automatisch omgezet naar een printklaar PDF-bestand.
  • Meerdere ondertekenaars – Zender en ontvanger(s) kunnen hetzelfde document ondertekenen, waarmee ze een wederzijds bindende, rechtsgeldige overeenkomst aangaan. Indien nodig kan dit getekende document worden doorgestuurd voor een controlehandtekening.
  • Meerdere handtekeningenopties – Ondersteuning voor geschreven handtekening, getypte ondertekening en e-mailhandtekening.
  • Tekst Invoer – Ondertekenaars kunnen behalve hun handtekening, ook benodigde tekst ingeven.
  • Digitaal zegel – Hiermee kan de zender met één klik zijn handtekening zetten en een tijdcode toekennen aan een e-mail en aan iedere pagina van de aangehechte bijlagen.
  • Berichtwaarmerking – Wanneer u een ontvangstbevestiging doorstuurt naar verify@rpost.net, ontvangt u een geverifieerde en rechtsgeldige kopie van het originele bericht.

 

RMail_esign-1024x529

Het ondertekeningsproces met RMail E-Sign

RMail E-Sign Tags

Ondertekeningsvelden toevoegen en automatisch laten vullen

 

RTags maken het (laten) ondertekenen van contracten en documenten tot een zeer gebruikersvriendelijke ervaring voor zowel verzender als ontvanger. Zo werkt het:

De gebruiker maakt een Word- of PDF-document en voegt met RTags op specifieke plekken velden in zoals naam, datum, titel en handtekening. Vervolgens hecht de gebruiker het document aan een e-mail en verstuurt deze via RMail. Onderweg naar de ontvanger passeert het bericht de RPost Cloud, waar e-mail en bijlage gebruikersvriendelijk worden gemaakt. De ontvanger kan nu met slechts een paar klikken het document ondertekenen, waarbij de juiste informatie automatisch op de juiste plek in het document terechtkomt. De afzender of diens organisatie ontvangt een juridisch waterdicht bewijs van digitale ondertekening.

 

RSign Web

Ondertekeningsprocedures, automatisering, webformulieren en sjablonen

 

Veel bedrijven proberen digitale handtekeningendiensten eerst een poosje uit. Enthousiast geworden, willen ze daarna hun handtekeningenprocessen standaardiseren en automatiseren. RSign is bedoeld voor veelgebruikte, gestandaardiseerde documenten, formulieren en overeenkomsten die ingevuld en ondertekend moeten worden. De focus ligt op het versimpelen en kostenefficiënter maken van het handtekeningenproces.

Met RSign kunnen gebruikers velden invullen, hun digitale handtekening zetten en zich identificeren bij het platform. Ook het produceren van een akkoordverklaring voor gebruik in documentmanagementsystemen behoort tot de mogelijkheden. RSign kan zelfs ingevulde informatie automatisch van formulieren onttrekken en in het CRM importeren. En dat alles gebeurt op een veilige en juridisch waterdichte manier.

  • Met RSign kunnen gebruikers overeenkomstsjablonen omzetten in een online toegankelijke overeenkomst. Via een door RPost beheerd proces kan vervolgens een rechtsgeldige digitale handtekening verkregen worden die de overeenkomst bindend maakt.
  • RSign is een zeer gebruiksvriendelijk instrument voor het automatiseren van sjablonen voor inkooporders, vrijwaringsformulieren en andere veelgebruikte standaardformulieren die ingevuld en ondertekend moeten worden.
  • Een aantal van de grootste wereldwijde verzekeraars zijn klant van RPost en gebruiken RSign voor specifieke overeenkomsten.

Ook in RMail zit digitale handtekeningenfunctionaliteit. Deze is echter vooral geschikt voor het versturen en laten ondertekenen van documenten die op maat gemaakt zijn. Denk bijvoorbeeld aan een contract waarvan de voorwaarden na onderhandeling door de ondertekenende partijen tot stand zijn gekomen.

RSign_screen

 The RSign web service is intuïtief en krachtig, met de mogelijkheid voor opslag en hergebruik van sjablonen.

E-Sign in een notendop

Alle RPost diensten bevatten digitale handtekeningenfunctionaliteit. De toepassing daarvan sluit aan bij het betreffende platform, of bij handelingen die gebruikers normaliter binnen dit platform uitvoeren.

RPost is een erkende digitale handtekeningenservice. Forrester Research bijvoorbeeld, zette RPost in de Top 5 wereldwijd van aanbieders van handtekeningendiensten (Forrester Wave™: ESignatures report). Daarbij kreeg RPost de hoogst mogelijke score (5 van 5) voor de breedte en diepte van het aanbod.

Een overeenkomst ondertekend krijgen of de respons van een ontvanger vastleggen, is simpel. U hecht gewoonweg een document aan uw e-mail en vinkt de ‘E-Sign’-optie aan voordat u het bericht verzendt. Geen enkele andere digitale handtekeningenservice werkt zo gemakkelijk.

Als het ondertekeningsproces lastig is, kan dat ertoe leiden dat contracten niet (op tijd) getekend worden. RPost maakt ondertekening ongelooflijk eenvoudig en snel met een intuïtief en stap-voor-stap begeleid proces waarvoor geen speciale software of training nodig is. En, gebruikers krijgen een juridisch waterdichte ontvangstbevestiging waarin elk aspect van de transactie is vastgelegd.

De drie belangrijkste methodes voor ondertekening die RPost biedt, zijn:

  1. RMail E-Sign
  2. RMail E-Sign Tags
  3. RSign Web

RMail E-Sign

Stuur een e-mail die automatisch geconfigureerd is om akkoord of toestemming van de ontvanger vast te leggen

 

Met RMail’s digitale handtekeningenservice, kunt u gemakkelijk iets laten aftekenen. Dit doet u gewoon vanuit Microsoft Outlook, Gmail, Salesforce.com of andere gebruikersomgevingen. Of automatisch, vanaf iedere bedrijfsapplicatie die e-mails kan verzenden of via API’s zo geconfigureerd kan worden.

  • Automatische PDF Conversie – Uw digitaal ondertekende documenten worden automatisch omgezet naar een printklaar PDF-bestand.
  • Meerdere ondertekenaars – Zender en ontvanger(s) kunnen hetzelfde document ondertekenen, waarmee ze een wederzijds bindende, rechtsgeldige overeenkomst aangaan. Indien nodig kan dit getekende document worden doorgestuurd voor een controlehandtekening.
  • Meerdere handtekeningenopties – Ondersteuning voor geschreven handtekening, getypte ondertekening en e-mailhandtekening.
  • Tekst Invoer – Ondertekenaars kunnen behalve hun handtekening, ook benodigde tekst ingeven.
  • Digitaal zegel – Hiermee kan de zender met één klik zijn handtekening zetten en een tijdcode toekennen aan een e-mail en aan iedere pagina van de aangehechte bijlagen.
  • Berichtwaarmerking – Wanneer u een ontvangstbevestiging doorstuurt naar verify@rpost.net, ontvangt u een geverifieerde en rechtsgeldige kopie van het originele bericht.

 

RMail_esign-1024x529

Het ondertekeningsproces met RMail E-Sign

RMail E-Sign Tags

Ondertekeningsvelden toevoegen en automatisch laten vullen

 

RTags maken het (laten) ondertekenen van contracten en documenten tot een zeer gebruikersvriendelijke ervaring voor zowel verzender als ontvanger. Zo werkt het:

De gebruiker maakt een Word- of PDF-document en voegt met RTags op specifieke plekken velden in zoals naam, datum, titel en handtekening. Vervolgens hecht de gebruiker het document aan een e-mail en verstuurt deze via RMail. Onderweg naar de ontvanger passeert het bericht de RPost Cloud, waar e-mail en bijlage gebruikersvriendelijk worden gemaakt. De ontvanger kan nu met slechts een paar klikken het document ondertekenen, waarbij de juiste informatie automatisch op de juiste plek in het document terechtkomt. De afzender of diens organisatie ontvangt een juridisch waterdicht bewijs van digitale ondertekening.

 

RSign Web

Ondertekeningsprocedures, automatisering, webformulieren en sjablonen

 

Veel bedrijven proberen digitale handtekeningendiensten eerst een poosje uit. Enthousiast geworden, willen ze daarna hun handtekeningenprocessen standaardiseren en automatiseren. RSign is bedoeld voor veelgebruikte, gestandaardiseerde documenten, formulieren en overeenkomsten die ingevuld en ondertekend moeten worden. De focus ligt op het versimpelen en kostenefficiënter maken van het handtekeningenproces.

Met RSign kunnen gebruikers velden invullen, hun digitale handtekening zetten en zich identificeren bij het platform. Ook het produceren van een akkoordverklaring voor gebruik in documentmanagementsystemen behoort tot de mogelijkheden. RSign kan zelfs ingevulde informatie automatisch van formulieren onttrekken en in het CRM importeren. En dat alles gebeurt op een veilige en juridisch waterdichte manier.

  • Met RSign kunnen gebruikers overeenkomstsjablonen omzetten in een online toegankelijke overeenkomst. Via een door RPost beheerd proces kan vervolgens een rechtsgeldige digitale handtekening verkregen worden die de overeenkomst bindend maakt.
  • RSign is een zeer gebruiksvriendelijk instrument voor het automatiseren van sjablonen voor inkooporders, vrijwaringsformulieren en andere veelgebruikte standaardformulieren die ingevuld en ondertekend moeten worden.
  • Een aantal van de grootste wereldwijde verzekeraars zijn klant van RPost en gebruiken RSign voor specifieke overeenkomsten.

Ook in RMail zit digitale handtekeningenfunctionaliteit. Deze is echter vooral geschikt voor het versturen en laten ondertekenen van documenten die op maat gemaakt zijn. Denk bijvoorbeeld aan een contract waarvan de voorwaarden na onderhandeling door de ondertekenende partijen tot stand zijn gekomen.

RSign_screen

 The RSign web service is intuïtief en krachtig, met de mogelijkheid voor opslag en hergebruik van sjablonen.