E-Sign Web Tracking

De tracking portal van RPost geeft inzicht in de status van de verzoeken om een digitale handtekening.

Op deze pagina ziet u hoe u de RPost Tracking Portal kunt gebruiken.

Nadat u een E-Sign verzoek verstuurd heeft krijgt u een Verzendbevestiging. Dit is een verklaring van RPost dat uw bericht ontvangen is door de RMail servers en in behandeling genomen is.

In de Verzendbevestiging van een E-Sign verzoek is een link opgenomen welke direct toegang geeft tot de informatie over dat specifieke verzoek.

Verzendbevestiging met link naar de tracking portal

U wordt nu gevraagd om u aan te melden met uw e-mailadres en uw  RPost wachtwoord.  Dit is het wachtwoord wat u heeft opgegeven bij het eerste gebruik van de RMail add-in voor Outlook Desktop.

Heeft u geen RPost wachtwoord klik dan op "Register here" en volg de instructies.

RPost Web-Tracking Login scherm

Nadat u aangemeld bent ziet u een overzicht van de status van het E-Sign verzoek.

Het hier getoonde voorbeeld is van een E-Sign verzoek met vier ondertekenaars die in de opgegeven volgorde moeten tekenen.

De eerste ondertekenaar heeft het verzoek ontvangen, maar nog geen actie ondernomen.

Status van een E-Sign verzoek

Hetzelfde voorbeeld maar nu wat verder in het proces.

De eerste handtekening is gezet.

De tweede ondertekenaar heeft het document geopend maar nog niet getekend.

Status van een E-Sign verzoek

Een overzicht van alle E-Sign verzoeken die voor u in behandeling zijn krijgt u als u in het detailoverzicht klikt op "TRACKING".

Ook als u direct naar de tracking portal gaat via https://tracking.rpost.com ziet u het overzicht van alle uitstaande verzoeken.

Overzicht van de uitstaande E-Sign verzoeken.